måndag 2 juli 2012

Världens bästa arbete varar tyvärr inte för alltid

Jag har konstaterat efter närapå 2 års mammaledighet att jag har världens bästa arbete. Ska man hitta något negativt skulle det väl vara att det är svårt att komma ifrån på rast som man kan på vanligt jobb och det är dåligt betalt. Men alla positiva aspekter väger verkligen upp det negativa. Jag älskar att rå om våra små och jag älskar att dona i hemmet. Fast skulle gilla ännu mer att dona i vårat drömhus men det vet jag att jag kommer få inom ett år ungefär. :-) det är det som driver mig just nu. Att jag vet att i sinom tid kommer jag komma härifrån. <3 och det tack vare underbara människor. Tänk då kan de små sova ute på middagen. Zeb kan också ligga ute när huset är stekhett, kaninerna får också ett uteliv och marsvinen får vara ute dagarna i ända. Tom parakiterna kan vara ute i en större bur på altanen. Då ska jag verkligen njuta av det arbetet jag har just nu. Och bli den mamma som jag alltid drömt om. Som jag längtar. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar